Ehlibeyt YOLU facebook sayfasını Beğenmeyi Unutmayın sevgili Canlar

19 Nisan 2017 Çarşamba






Alevi İslam Anlayışına Göre Kıble Neresidir? – Alevi İnancında Kıble Anlayışı.💕


Ellerin Kabe’si var, benim Kabem insandır.
Gören de, gösteren de insanoğlu insandır.

Hacı Bektaş-ı Veli

Yine Hacı Bektaş-ı Veli Çevirisine göre Kur an-ı Kerim de;

Cenab-ı Hak Der ki :

“Şüphesiz insanın bedeninde bir et parçası vardır.

Onun içerisinde bir kalp vardır.

O kalp içerisinde bir gönül vardır.

O gönül içerisinde bir giz vardır.

O giz içerisinde bir nur vardır.

O nur içerisinde bir sır vardır.

Ve o sırrın içerisinde BEN varım ! ”

Cenab-ı Hak insanları yaratırken her insanoğlu için kendi özünden nurunu üfürmüş/bağışlamıştır. İşte insan o nur ile hayat bulmuştur. İşte bu yüzden yani her insanoğlunun gönlünde gizli bir nur yani Hak var olduğu için Alevilik/Bektaşilik te kıble yani kabe İnsan-ı Kamil dir. İbadet esnasında en Önemli nokta, bir insanın kendi kalbi veya iç varlığıdır. Bu sebeptendir ki Alevilerin kıblesi insandır. Cem İbadetinde gülbenklerde Hz Ali nin eşine dönüp secde etmesi , peygamberimize dönüp secde etmesi söylenir. Buradaki secde insanın insan bedenine yani bir kula değil O insan-ı Kamil in gönlündeki Hak a o nura secde etmesidir.

Alevi Müslümanların Kıble Konusunda Kur’andan referans aldıkları Ayetlerden Bazıları Şunlardır:

Suretil Bakara 115. ayet:

“Ve lillahil meşriku velmağribu fe eynema tüvellü fesemme veçhullahi innallahe vasi’un’aliymün ”

Türkçesi: Güneşin doğup battığı yerlerin cümlesi Tanrı­teala mülküdür. Hangi tarafa yüz döndürürseniz Allahü¬teaIa ibadet tarafı orasıdır.

Zümer Suresı’nın 17. 18. ayetinde buyurur:

“Velleziynectenebü tagute en ya’büdüha ve enabü ilellahi lehümülbüsra febeşşir ibadi. Elleziyne yestemi ünelkavle feyettebiune ahsenehu ülaikelleziyne heda hümmüllahü ve ulaikehüm ülülelbaba”i.

Türkçesi: Ya Muhammed onlar ki, her putlardan sakınıp kaçtılar. Şunlar Allah­u teala’nın ibadet ve niyazına döndüler. Onlar için ölüm vakitlerinde ve geri dirildiklerinde melekler diliyle onlara cennet müjdesi vardır. Ya Muhammed, sözü işitilip onun güzelliğine uyan kullarına müjde eyle. Menzili maksuda erdiler onlar. Aklı kamil sahipleridir. Allah’a yalvarmak için her taraf kıbledir.

ibadet esnasında belli bir noktayı ve bir şehir daimi olarak Kıble kabul etmek o nokta veya şehri putlaştırmak gibi bir şey olur. Allah’ı bir yerde aramak olur ki “o bize şah damarımızdan yakındır”

Maide Suresi’nin 57. ayetinde buyurur:

“Vemenyetevellellahe ve resulehu vellezine amenü feinne hizbelleahi hümülgalibüne.”

Türkçesi: Kim ki Allahü­teala’yi ve Resülü’nü ve müminleri evliya kabul eyler, yani cümlesinin yüzünü evliya bilir, onlar Allahü­ tealanı’nin gerçek İslam askeridir.

Kaf suresi ayet 16: “Ben size ŞAH damarınızdan daha yakınım.




✔BENİM KABEM İNSANDIR💕🎆


Benim kabem insandır hele nenni
Kuran da kurtaran da hele nenni
İnsanoğlu insandır hele nenni
Benim kabem sevidir hele nenni

Kuran da kurtaranda hele nenni
Sevili insanlardır hele nenni
Benim kabem emektir hele nenni
Kuran da kurtaran da hele nenni
Dünyayı insanlardır hele nenni

Ellerin kabesi var
Benim kabem insandır
Kuran da kuratan da
İnsanoğlu insandır

Ellerin kabesi var
Benim kabem sevidir
Kuran da kuırtaran da
Sevili insanlardır

Ellerin kabesi var
Benim kabem emektir
Kuran da kuırtaran da
Emekçi insanlardır

Ellerin kabesi var
Benim kabem dünyadır
Kuran da kurtaran da
Dünyayı insanlardır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder